Handelsbetingelser for Fliseguruen
1. Levering og vejrforbehold
Fliseguruen har ret til at udskyde det forventede leveringstidspunkt uden at misligholde aftalen i følgende tilfælde:
(i) Når Fliseguruen ikke kan levere de aftalte ydelser som følge af omstændigheder, der ligger uden for Fliseguruens kontrol, herunder – men ikke begrænset til – nedbør, lav temperatur, stærk vind eller andet vejrforhold, som forhindrer eller besværliggør arbejdet.
2. Forberedelse inden vi kommer
Alt skal fjernes fra det areal, der skal renses, inden vi ankommer. Det gælder fx havemøbler, krukker, biler og lignende, som skal flyttes minimum 10 meter væk fra arealet.
Vi skal have adgang til vand – gerne via en udendørs vandhane. Såfremt I ikke har en udendørs vandhane, skal vi have besked hurtigst muligt. Tjek gerne, at vandtrykket er tilstrækkeligt. Såfremt det er dårligt, vil vi gerne informeres inden rensningen.
Vi skal kunne parkere tæt på huset, så vi fra vores bil ikke har mere end 50 meter til det fjerneste areal samt vandhane.
Fjern en del af ukrudtet – især det med rødder – og gør arealet frit for græskanter, buske, blomster og bede.
3. Afbestilling og planlægning
Vi planlægger vores opgaver præcist og effektivt, så vi kan opretholde god logistik og tilbyde fordelagtige priser. Det betyder, at såfremt du afbestiller, har vi allerede brugt tid på forberedelse og har muligvis sagt nej til en anden kunde. Det koster derfor:
- 700 kr. ved afbestilling 5 arbejdsdage inden udførelse
- 1.200 kr. ved afbestilling 2 arbejdsdage inden udførelse
4. Vandtilgang og ansvar ved indendørs tilslutning
Såfremt der ingen udvendige vandhaner er tilgængelige eller ikke virker, har vi mulighed for at koble på kundens indvendige vandhane. Dette er dog på kundens eget ansvar.
Fliseguruen kan ikke gøres ansvarlig for vandskader i forbindelse med tilkobling af vandslanger indenfor i huset. Det er kundens ansvar at sikre, at alle koblinger er tætte – både før, under og efter behandlingen.
Såfremt vi er nødsaget til at have højtryksslanger gennem huset, er dette også på kundens ansvar. Slangerne springer meget sjældent, men det kan forekomme. Afdækning af gulvet for eventuelt slid, som kan forårsages af slangerne, er også kundens ansvar. Vi er dog gerne behjælpelige med dette.
5. Pris og kontrolopmåling
Når du bestiller et tilbud hos Fliseguruen, har vi mulighed for at lave en opmåling via satellitbilleder og udarbejder en pris med det samme. Såfremt tilbuddet accepteres, laver vi en endelig kontrolopmåling ved ankomst på adressen. Det er kontrolopmålingen, der gælder.
Såfremt arealet er ±20 % af det oprindelige tilbud, fortsætter vi rensningen uden at kontakte kunden. Er afvigelsen større, kontakter vi kunden, før vi foretager os yderligere.
6. Flisers tilstand og naturlige forhold
Med tiden er der risiko for, at flisebelægninger kan skride ud, hvilket Fliseguruen ikke kan holdes ansvarlig for. Det kan blandt andet skyldes rødder og store mængder regn. En fliserens burde ikke forårsage en udskridning, men da alt fra mos og ukrudt fjernes mellem fliserne, vil man tydeligere kunne se, hvis fliserne har rykket sig over tid.
7. Vandindtrængning i huset
Vi påtager os ikke ansvar for eventuel vandindtrængning i huset i forbindelse med fliserens. Det er kundens ansvar at sikre, at der ikke er utætheder i facaden, kælderskakter eller andre lavtliggende områder.
8. El omkring huset
Det er kundens ansvar, at alt el omkring huset er fjernet eller forsvarligt beskyttet. Det gælder fx overvågningskameraer, sensorer og lignende. Området omkring belægningen vil blive udsat for vand, og vi påtager os ikke ansvar for skader i den forbindelse.
9. Rengøring efter fliserens
Efter en fliserens kan der være kommet jord, sand og lignende på ruder og facader. Vi skyller efter, så godt vi kan, men det kan være nødvendigt at skylle igen, når det hele er tørt. Der må påregnes en vinduespudsning efter rensningen.
10. Dræn og kloakering
Det kan ikke undgås, at noget af det ukrudt, mos og jord, vi fjerner mellem fliserne, vil løbe ned i dræn eller kloak. Typisk er det ikke et problem, men det er kundens ansvar at sikre, at kloakering og dræn kan holde til den øgede belastning. Informér os på forhånd, hvis jeres systemer let tilstoppes.
11. Overdækkede arealer og kalk
Fliser under overdækkede arealer bliver ikke slidt af regn og syreregn og kan derfor fremstå anderledes efter rensning. Nuanceforskelle her har ikke noget med rensningen at gøre.
Kalkaflejringer ses typisk på nyere fliser under overdækning. Kalken kommer fra betonen og forsvinder normalt med tiden. Når vi renser, kan det komme frem. Dette forsvinder over tid og kan fremskyndes ved vanding. Det har intet med vores produkter at gøre.
12. Flækkede fliser og porøsitet
Vores udstyr er indstillet til skånsom rensning. Fliser flækker ikke normalt af rensning. Revner og skader, som måske ikke tidligere har været synlige pga. skidt, bliver tydelige efter rens. Fliseguruen kan ikke holdes ansvarlig for eksisterende skader.
Fliserne ændrer porøsitet med tiden, hvilket kan blive synligt efter rensning. Vi tager desuden forbehold for sort lav (sorte prikker), som ikke altid kan fjernes fuldstændigt.
13. Pletter og misfarvning
Er der pletter som kørespor, rust, olie, maling, fuglelort, kalk- eller salpeterudtræk, kan vi ikke garantere fjernelse. Efter rensning kan gamle pletter blive mere synlige. Det er ikke noget, vi kan stilles til ansvar for.
Misfarvning eller farveforskelle under udhæng og carporte skyldes manglende slid. Dette vil kunne ses efter rensning og er ikke vores ansvar.
14. Tilstoppede afløb og kloak
Vi opsamler skidt og mos, men det må forventes, at noget af det vil løbe med vandet. Vi tager forbehold for, at udsatte dræn eller kloakker kan tilstoppe. Vi påtager os intet ansvar for eventuelle tilstopninger, slamsugning eller udbedringer i den forbindelse.